「自分にしてはいけない30のこと」⑨

マルクとエンジェルという二人ライターが書いている「人生を楽に生きるコツ」というブログから、多くの人々に共感されているものをご紹介してみます。

25.平気じゃないのに、平気なふりをしない
少しの間、気弱になってもいいのです。いつも強いふりをすることはありません。全て順調です、と常に言い張る必要などないのです。
他の人があなたについて、どう考えているのか、心配しないでください。
必要ならば泣けばいいのです。
涙を流すことは健康にも良いことだし、思い切り泣けば、すぐに再び笑えるようになるでしょう。

25. Stop acting like everything is fine if it isn’t.

It’s okay to fall apart for a little while. You don’t always have to pretend to be strong, and there is no need to constantly prove that everything is going well. You shouldn’t be concerned with what other people are thinking either – cry if you need to – it’s healthy to shed your tears. The sooner you do, the sooner you will be able to smile again.

26.自分のトラブルで他人を責めない
自分の人生にどれだけ自分で責任を取れるかで、あなたが夢を実現出来るかどうかが決まります。
自分の苦しみを他人のせいにした時、あなたは自分の責任を放棄しただけではなく、自分の人生を決める「力」を他人に譲ってしまったことになります。

26. Stop blaming others for your troubles.

The extent to which you can achieve your dreams depends on the extent to which you take responsibility for your life. When you blame others for what you’re going through, you deny responsibility – you give others power over that part of your life.

27.世の中の全ての問題を自分でなんとかしようと思わない
あなたが一人で、世の中に存在する全ての問題に対処することなど出来ません。
実行することは不可能だし、挑戦してもあなたが燃え尽きてしまうだけでしょう。
しかし、誰か一人の人間を笑顔にすることで、世の中を変えていくことは可能です。
全ての世界を変えることは出来ないかもしれませんが、変えられるのは紛れもなく、その世界の一部なのです。
何をするべきか、焦点を絞りましょう。

27. Stop trying to be everything to everyone.

Doing so is impossible, and trying will only burn you out. But making one person smile CAN change the world. Maybe not the whole world, but their world. So narrow your focus.


続きはまた

Before the reward there must be labor.
You plant before you harvest.
You sow in tears before you reap joy.

報酬を得るには、働かなければならない。
収穫を得るには、種を蒔かねばならない。
大きな喜びを得るには、涙を流さねばならない。

アンダーザセイムスカイ 『同じ空の下』